Chcesz wiedzieć czy Aero2 będzie działać u ciebie lub dlaczego nie działa? Napisz

Wszystko na temat sieci Aero2 i usługi bezpłatnego dostępu do internetu BDI. Zasięg, wiadomości, problemy, informacje techniczne, różne pytania. Jak działa BDI, do kiedy będzie działał bezpłatny internet, jak uzyskać kartę, konfiguracja, opinie, testy, problemy techniczne.
maru
Początkujący forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 14, 10:20
Lokalizacja: Dłutów
Kontakt:

Post autor: maru »

Zecik123 pisze: Jaki masz system? Jakie parametry - Ping/DL/UL?

Niektórzy użytkownicy próbowali podłączać modem nie bezpośrednio do laptopa lecz przy pomocy kabelka USB (0,5-1 m)
i próbując różnych jego położeń.

Aktualnie mam: PING:36MS; DL=0.56 Mb/s; UL=0.31 Mb/s

Win7 Ultimate 64-bit

Co do pingu i innych parametrów to w tej chwili nie jestem w stanie nic powiedzieć bo nie chce mi się załadować żadna strona typu ping test. :) W okienku Play'a UL i DL w granicach 0-2kbps.

Spróbuję z kabelkiem ale wątpię żeby to coś dało - kiedyś już chodziłem z lapkiem po całym domu a nawet wychodziłem na dwór i nic.
Zecik123 pisze: Ja używam wersji 5.01.06.00 --> http://www.mediafire.com/download/u48xr34jsek353x/Huawei_Drivers_5.01.06.00.rar (dla Win 8.1 włącznie).
Próbowałem uruchomić z załączonych instalek, ale tylko procesy pojawiały się w tle. Teraz próbuję przez menedżer urządzeń ale jak na razie "trwa instalowanie oprogramowania sterownika" już od ładnych paru minut...
Ostatnio zmieniony 29 kwie 14, 15:55 przez maru, łącznie zmieniany 1 raz.
Zecik123
Stały bywalec
Posty: 385
Rejestracja: 20 sie 12, 17:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Zecik123 »

Instalator jest typu Silent. Instalacja odbywa się bez żadnych wyskakujących okien. Trzeba spokojnie odczekać 2-3 min.
Ja uruchamiam najpierw z aktualnego katalogu np. I:\Sterowniki Windows 7\Huawei E3131\Sterowniki Huawei E3131 4.25.22.00\Driver plik odinstalowujący stare sterowniki DriverUninstall.exe a potem z tego samego katalogu plik DriverSetup.exe. Dlatego, że wolę czyste instalacje.
Do pomiarów używam http://www.speedtest.pl/.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 14, 16:19 przez Zecik123, łącznie zmieniany 1 raz.
maru
Początkujący forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 14, 10:20
Lokalizacja: Dłutów
Kontakt:

Post autor: maru »

W tym momencie mam:
DL: 0.58
UL: 0.25
a ping był w okolicach 60

Sterownika nie udało mi się zainstalować (próbowałem odinstalowywać z menedżera, czyścić programami, ściągać inne wersje). Na razie znowu mam dobrą prędkość. O to właśnie chodzi: raz jest nieźle, godzinę później nic się nie da zrobić. Pisałem też kiedyś w tej sprawie do Aero i napisali że może to wynikać ze zbyt dużej ilości klientów podłączonych do jednego przekaźnika ale jakoś trudno mi to sobie wyobrazić...
Jak sprawdzić wersję aktualnego sterownika? Chyba się udało. Menedżer urządzeń pokazuje go jako 2.6.2.3155 ale data instalacji jest dzisiejsza więc to chyba ten nowy.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 14, 17:06 przez maru, łącznie zmieniany 1 raz.
Zecik123
Stały bywalec
Posty: 385
Rejestracja: 20 sie 12, 17:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Zecik123 »

Parametry są O.K. Tak trzymaj.
Tak. To jest ten sterownik.
Na przyszłość adres strony ze sterownikami modemów Huawei - http://huawei.mobzon.ru/drivers
Strona po rosyjsku ale to chyba nie problem (opisy zmian po ang.).
Ostatnio zmieniony 29 kwie 14, 18:03 przez Zecik123, łącznie zmieniany 1 raz.
maru
Początkujący forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 14, 10:20
Lokalizacja: Dłutów
Kontakt:

Post autor: maru »

Ale na przykład teraz:
DL: 0.07
UL: 0.22
ping: 70

I praktycznie nic się nie chce załadować.
Zecik123
Stały bywalec
Posty: 385
Rejestracja: 20 sie 12, 17:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Zecik123 »

Z postu #79 wynika, że korzystasz z TNI.
Jakie masz dane w pozycji "Moc sygnału" (strona główna TNI)?
U mnie jest tak:
1 - Stacjonarny/Win 7 Ultimate x86 - "-73dBm, 64%, CSQ 20"
2 - Laptop Toshiba/Win 7 Ultimate x86 - "-73dBm, 64%, CSQ 20"
W obu przypadkach - CID:62313, 3 - W(zachód), LAC: 49001.
Sprawdź jeszcze w Menedżerze urządzeń/Modemy/Huawei Mobile Connect/Właściwości czy w zakładce Modem masz maksymalną szybkość portu ustawioną na 460800 (powinna taka być domyślnie) i w zakładce Zarządzanie energią jest brak "ptaszka" w pierwszej pozycji (Zezwalaj ...... w celu oszczędzania energii).
maru
Początkujący forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 14, 10:20
Lokalizacja: Dłutów
Kontakt:

Post autor: maru »

Mam TNI na dysku ale na co dzień z niego nie korzystam (korzystam z domyślnego klienta Play).
Moc sygnału:
-91dBm, 35%, CSQ 11
Co to oznacza?
Co to jest CID i LAC?
Szybkość była ok, zezwalanie na wyłączenie było zaptaszkowane, ale to przecież nie to bo urządzenie się nie wyłącza.
W ogóle w TNI po wciśnięciu "połącz" wyskakuje mi "nie znaleziono modemu "" w systemie, czy chcesz kontynuować?", potem lecą komendy AT, wszystko jest ok, ale zamiast listy, na której powinno być widoczne połączenie (tak zgaduję) jest puste pole. Po lewej mam "status połączenia: nieaktywne". Czyli nie umiem się połączyć przez TNI.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 14, 20:25 przez maru, łącznie zmieniany 1 raz.
Zecik123
Stały bywalec
Posty: 385
Rejestracja: 20 sie 12, 17:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Zecik123 »

1 - Odznacz "ptaszka".
2 - Podłącz modem, odczekaj, sprawdź w menedżerze czy jest zainstalowany sterownik.
2 - Uruchom TNI. Zanim uruchomisz TNI musisz wyłączyć program Play (tylko jeden może być uruchomiony).
3 - Wprowadź ustawienia dokładnie wg moich zrzutów. Nie zapomnij o zapisaniu danych (zakładka Ustawienia/GPRS/UMTS).
4 - Kliknij Połącz.
5 - Jeśli brak połączenia, zamknij TNI, wyjmij modem, odczekaj, podłącz ponownie, sprawdź czy sterownik jest w Menedżerze, uruchom TNI.
U mnie internet uruchamia się sam bez klikania Połącz (tak powinno być już zawsze). Jeśli nie to kliknij Połącz.
Jeśli możesz prześlij mi zrzuty ekranowe Twoich ustawień.

CID (z angielskiego Cell Identifier) - numer identyfikacyjny komórki. Zawsze w danym obszarze LAC może występować tylko jedna komórka o jednym numerze CID. U wszystkich Operatorów ostatnia cyfra (w terminologii informatycznej najmniej znacząca) numeru CID (dziesiętnie) oznacza numer sektora stacji bazowej z którego aktualnie jest zasięg. Pozostałe cyfry są takie same dla określonej stacji bazowej.-->http://btsy.eu/cid.html
LAC (z angielskiego Location Area Code) - kod obszaru lokalizacji (podawany w systemie dziesiątkowym lub szesnastkowym), w którym działa komórka. Wielkość obszaru, na którym nie zmienia się LAC komórek, zależy od sieci. --> http://btsy.eu/lac.html
Ostatnio zmieniony 30 kwie 14, 19:09 przez Zecik123, łącznie zmieniany 1 raz.
maru
Początkujący forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 14, 10:20
Lokalizacja: Dłutów
Kontakt:

Post autor: maru »

Pierwszy problem: na Twoich ustawieniach w zakładce "połączenia" (TNI 2.jpg) zaznaczona jest opcja RAS (i wszystkie są na szaro?), ja w programie Play Online mam ustawioną opcję NDIS (to źle?). Kiedy zaznaczam RAS i robię "Wybierz - edytuj połączenie" to dodaję połączenie o nazwie Aero2 ale nie mogę wybrać modemu (lista jest pusta).

2. Na Twoich ustawieniach w polu "numer telefonu" jest wpisane *99***1# a to chyba już nieaktualne?
Tutaj obrazki:

#1 http://imgur.com/Sz8MJtt,GL1S2Lx

#2 http://imgur.com/Sz8MJtt,GL1S2Lx#1
Ostatnio zmieniony 1 maja 14, 20:01 przez maru, łącznie zmieniany 1 raz.
Zecik123
Stały bywalec
Posty: 385
Rejestracja: 20 sie 12, 17:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Zecik123 »

Ustaw TNI dokładnie według moich ustawień. Mam tak od samego początku i żadnych problemów.
Nie musisz edytować połączenia! Wystarczy to co wprowadzisz w zakładce Ustawienia/Połączenie (moje TNI 2.jpg).
Numer telefonu może być dłuższy (jak i mnie) lub krótszy.
Dlaczego RAS? Zauważ uwagi w nawiasach dla trybu NDIS. Dla RAS jest - standard.
Cytat z b. doświadczonego użytkownika jakubd:
"W przypadku Aero2 wybiera się zwykle RAS z tego powodu, że tylko w RAS da się zrobić automatyczne wznawianie połączenia."
Ostatnio zmieniony 1 maja 14, 22:21 przez Zecik123, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post