E3131 nie wznawia połączenia w Internet Manager

Polecane modemy i routery do Aero2. Używanie smartfonów i tabletów z Aero2. Sterowniki, opinie, problemy techniczne, porady.
RGB66
Początkujący forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 15 lip 12, 10:53
Lokalizacja: Pyskowice
Kontakt:

E3131 nie wznawia połączenia w Internet Manager

Post autor: RGB66 »

Cześć. Mam modem z salonu Play Huawei e3131 którty działał prawidłowo ale gdzieś od około miesiąca pojawił się problem polegający na tym, że modem po deklarowanych 60 min nie umie wznowić połączenia i wyskakuje mi okno dialogowe i pisze "ponów połączenie" lub "anuluj" .

Jak poklikam tak z 10 razy czasem mniej to połączy się ale internetu nie ma. Pomaga dopiero restart komputera.

Wcześniej miałem tak z top net info, że rwało połączenia choć zasięg więcej niż dobry był.

Nie wiem co jest grane ponadto mam wrażenie, że internet zanika już po około 45-50 min a nie jak deklaruje operator po 60 min, wznowienie i dalej można korzystarć.

Jak już minie ten czas modem nie wznawia polaczenia mimo, że funkcja automatycznego łączenia po zerwaniu połączenia jest aktywna.

Co może być problemem?

Wcześniej wszystko było ok.

Pomocy!
jakubd
Stały bywalec
Posty: 490
Rejestracja: 8 lip 11, 17:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: jakubd »

Aktualnie występujące problemy z nawiązaniem połączenia mogą wiązać się z koncesyjnym ograniczeniem rezerwacji 20% pojemności sieci dla użytkowników usługi bezpłatnej. Jednak analiza zarezerwowanych przez operatora adresów IP może sugerować, że operator sztucznie ogranicza liczbę osób jednocześnie korzystających z usługi bezpłatnej przez ograniczenie liczby dostępnych dla nich adresów IP. Taki sposób ograniczania usługi bezpłatnej jednak nie ma się nijak do jej pojemności sieci i nie powinien być stosowany, aby pozostać zgodnym z warunkami koncesji.

Jednocześnie warto zauważyć ciekawy problem, z jakim do czynienia ma tutaj operator. Z jednej strony usługa bezpłatna jest nie na rękę ani jemu (brak przychodów, koszty obsługi, generowany ruch w sieci), ani innym operatorom należącym do grupy. Także bezpośrednia konkurencja może być niezadowolona, gdyż po prostu zniechęca do zakupu usług płatnych. Z drugiej strony problemy z jakością usługi bezpłatnej, ewentualna awaryjność i problemy techniczne mogą zniechęcać potencjalnych abonentów do ewentualnego podpisania umowy na świadczenie usług płatnych z operatorami powiązanymi (w tym wypadku Plusem i Cyfrowym Polsatem). Typowa sytuacja pozostawania między młotem a kowadłem.

Nie mamy tutaj całkowicie jasnej sytuacji co do natury problemów z nawiązywaniem połączeń, jednak jeżeli macie problemy z właściwym funkcjonowaniem sieci w waszym rejonie warto skonsultować się z operatorem w tej sprawie (za pomocą formularza reklamacyjnego). Zapraszam do dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w tej sprawie w komentarzach, na forum oraz w nowej ankiecie dotyczącej właśnie problemów z nawiązywaniem połączeń.
Ostatnio zmieniony 21 lut 14, 16:45 przez admin, łącznie zmieniany 1 raz.
RGB66
Początkujący forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 15 lip 12, 10:53
Lokalizacja: Pyskowice
Kontakt:

Post autor: RGB66 »

jakubd pisze: Aktualnie występujące problemy z nawiązaniem połączenia mogą wiązać się z koncesyjnym ograniczeniem rezerwacji 20% pojemności sieci dla użytkowników usługi bezpłatnej. Jednak analiza zarezerwowanych przez operatora adresów IP może sugerować, że operator sztucznie ogranicza liczbę osób jednocześnie korzystających z usługi bezpłatnej przez ograniczenie liczby dostępnych dla nich adresów IP. Taki sposób ograniczania usługi bezpłatnej jednak nie ma się nijak do jej pojemności sieci i nie powinien być stosowany, aby pozostać zgodnym z warunkami koncesji.

Jednocześnie warto zauważyć ciekawy problem, z jakim do czynienia ma tutaj operator. Z jednej strony usługa bezpłatna jest nie na rękę ani jemu (brak przychodów, koszty obsługi, generowany ruch w sieci), ani innym operatorom należącym do grupy. Także bezpośrednia konkurencja może być niezadowolona, gdyż po prostu zniechęca do zakupu usług płatnych. Z drugiej strony problemy z jakością usługi bezpłatnej, ewentualna awaryjność i problemy techniczne mogą zniechęcać potencjalnych abonentów do ewentualnego podpisania umowy na świadczenie usług płatnych z operatorami powiązanymi (w tym wypadku Plusem i Cyfrowym Polsatem). Typowa sytuacja pozostawania między młotem a kowadłem.

Nie mamy tutaj całkowicie jasnej sytuacji co do natury problemów z nawiązywaniem połączeń, jednak jeżeli macie problemy z właściwym funkcjonowaniem sieci w waszym rejonie warto skonsultować się z operatorem w tej sprawie (za pomocą formularza reklamacyjnego). Zapraszam do dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w tej sprawie w komentarzach, na forum oraz w nowej ankiecie dotyczącej właśnie problemów z nawiązywaniem połączeń.
A to dlatego takie jaja :@ . Ja tu sie męcze z modemem a to być może operator ogranicza dostęp... :-/
Ostatnio zmieniony 21 lut 14, 16:46 przez admin, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post