Strona 1 z 2
Komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM"
: 10 lis 14, 21:21
autor: maarlii
Witam,
od wczoraj mam problemy z korzystaniem z Aero2 a mianowicie wyświetla mi się komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM". Nie wiem w czym tkwi problem dlatego zwracam sie z prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Wiem tyle, że karta i modem są na 100% sprawne, gdyż po włożeniu do telefonu karta normalnie działała a modem po włożeniu karty z innej sieci też normalnie łączył się z internetem.
Co zrobić?
RE: Komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM"
: 10 lis 14, 21:32
autor: Zecik123
???
Jak pisał jeden z naszych Kolegów z forum jasnowidzów między nami nie ma. Zgadzam się z nim.
Jaki sprzęt, jakie karty, dual SIM (?), ustawienia?
RE: Komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM"
: 10 lis 14, 21:35
autor: maarlii
Modem Huawei E173u-2, konfigurowałam go razem z programem Top NetInfo przez pół roku działał bez zarzutu aż do wczoraj...
I nie jest na dualu.
Nie wiem co chcesz jeszcze wiedziec, jestem dziewczyną i nie za bardzo sie w tym orientuję.
RE: Komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM"
: 10 lis 14, 22:17
autor: Zecik123
Ustawień w komputerze nie zmieniałaś (TCP/IP)?
Może brak kontaktu karty z modemem? Obejrzałaś styki przy wkładaniu karty do telefonu (format karty dla modemu i telefonu taki sam)?
W telefonie miałaś połączenie z Aero2?
RE: Komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM"
: 10 lis 14, 22:49
autor: maarlii
Żadnych ustawień nie zmieniałam. W telefonie normalnie łączy mi się z Aero2 i format katy modemu i tel jest taki sam. Ze stykami też wszystko wydaje mi się w porządku skoro w tym momencie korzystam z tego modemu tylko z inna kartą.
RE: Komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM"
: 10 lis 14, 23:22
autor: Zecik123
Spróbuj skorzystać z innego gniazda USB w komputerze. Postaraj się b. starannie włożyć kartę Aero2 do modemu.
Korzystasz stale tylko z TopNetInfo? Może zmienił się nadajnik i zestaw komp+modem+karta Aero2 mają problem.
Ja miałem taki przypadek w kwietniu tego roku zmienił mi się CID i LAC (wyświetlane na stronie tytułowej TNI).
Może przydadzą się jako wskazówka moje aktualne ustawienia
P.S.
Wyłącz w menedżerze urządzeń oszczędzanie energii dla portów USB.
RE: Komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM"
: 10 lis 14, 23:35
autor: maarlii
Ok. Sprawdzę jeszcze wszystko dokładnie i dam znać. A z programu Top NetInfo korzystałam tylko na początku przy konfigurowaniu modemu. Dzisiaj znowu go zainstalowałam żeby sprawdzić czy przez niego się polacze ale to nic nie pomogło...
Odp: Komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM"
: 13 lis 14, 0:10
autor: spag
Może karte aero docisnij jakimś papierem żeby był lepszy styk.
Wysłane z mojego GT-I9305 za pomocą Tapatalk 2
RE: Komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM"
: 14 lis 14, 18:43
autor: maarlii
To była jedna z pierwszych rzeczy, która zrobiłam
niestety papierek nie pomógł.
Nie wiem w czym tkwi problem, włożyłam inna kartę aero 2 do modemu i wszystko działalo ok. Włożyłam też moja kartę do modemu koleżanki, która też korzysta z aero i w nim też nie działała. Coś musi być nie tak z karta ale w takim razie dlaczego działa w telefonie?
RE: Komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd karty SIM/USIM"
: 14 lis 14, 19:11
autor: Zecik123
Spróbuj jeszcze delikatnie przetrzeć styki kart wacikiem zwilżonym alkoholem (spirytus, alkohol izopropylowy -IPA).
Zwróć uwagę czy ta karta nie jest lekko zwichrowana i czy dokładnie wchodzi do gniazda modemu.
Może przez lupę dojrzysz jakieś uszkodzenie styku/styków.