autor: ____ » 25 gru 12, 19:41
Mniej więcej od początku grudnia mam dosyć poważny problem z działaniem aero. Chociaż teoretycznie wszystko działa, to w praktyce nie da się korzystać z sieci.
Posiadam zestaw:
- modem huawei E3131 z play bez żadnych zmian robionych w tni
- antena ATK-10
- router TL-MR3420
- kartę sim wydaną po ostatnich zmianach
Odległość od nadajnika aero2 to kilka km. Moc sygnału w panelu routera zazwyczaj ~40%.
Do początku grudnia wszystko było ok, dało się bez problemu korzystać z internetu, nic nie rozłączało, działały nawet rozmowy wideo w skype. Nagle wszystko siadło. Przy czym sytuacja jest o tyle dziwna, że nadal moc sygnału utrzymuje się na poziomie ~40%. Początkowo myślałem, że chodzi o problem z nową pulą adresów i DNS-ami, ponieważ przeglądarka wyrzucała błąd ERR_NAME_NOT_RESOLVED. Jednak ustawianie DNS-ów googla czy też opendns nie pomaga (zarówno w systemie jak i w routerze). W linii poleceń nslookup nic nie potrafi znaleźć, pingi nie idą na żadne adresy IP. Dioda na modemie ma kolor niebieski, ciągle się świecący. Sam modem pobiera adresy ip z różnych klas, czasem 78.*, czasem inne, jednak nic to nie zmienia, przy ustawieniach automatycznych pobiera teoretycznie dobre DNS-y aero. Występuje problem z rozłączaniem. Częstotliwość rozłączania wzrosła i czasem dzieje się to dosyć intensywnie. Próbowałem łączyć się też poprzez aplikację play, z modem bezpośrednio wpiętym do komputera (nadal podłączonym do anteny). Testowałem też połączanie na drugim modemie E3131, w którym były wprowadzane zmiany poprzez tni, związane z częstotliwością, oraz posiadającym kartę aero wymienianą na jesieni tego roku. Zrobiłem też badania terenowe i wychodzi na to, że aero działa poprawnie ale dopiero niemalże pod samym nadajnikiem. Próbowałem wkładać także kartę plusa do modemu i wtedy miałem sygnał 99%, ale podobnie jak w przypadku aero poza połączeniem i otrzymaniem adresu ip nie dało się korzystać z internetu (przy czym nadajnik plusa jest na tym samym maszcie co aero - przynajmniej wg mapy btsów na stronie btsearch). Nie wiem za bardzo co w tej sytuacji mogę jeszcze zmienić bądź poprawić by całość znów zaczęła działać. Może coś przeoczyłem? Istnieje jakaś możliwość zgłoszenia problemów technicznych do aero czy mają klientów gdzieś?
Mniej więcej od początku grudnia mam dosyć poważny problem z działaniem aero. Chociaż teoretycznie wszystko działa, to w praktyce nie da się korzystać z sieci.
Posiadam zestaw:
[list]
[*]modem huawei E3131 z play bez żadnych zmian robionych w tni
[*]antena ATK-10
[*]router TL-MR3420
[*]kartę sim wydaną po ostatnich zmianach[/list]
Odległość od nadajnika aero2 to kilka km. Moc sygnału w panelu routera zazwyczaj ~40%.
Do początku grudnia wszystko było ok, dało się bez problemu korzystać z internetu, nic nie rozłączało, działały nawet rozmowy wideo w skype. Nagle wszystko siadło. Przy czym sytuacja jest o tyle dziwna, że nadal moc sygnału utrzymuje się na poziomie ~40%. Początkowo myślałem, że chodzi o problem z nową pulą adresów i DNS-ami, ponieważ przeglądarka wyrzucała błąd ERR_NAME_NOT_RESOLVED. Jednak ustawianie DNS-ów googla czy też opendns nie pomaga (zarówno w systemie jak i w routerze). W linii poleceń nslookup nic nie potrafi znaleźć, pingi nie idą na żadne adresy IP. Dioda na modemie ma kolor niebieski, ciągle się świecący. Sam modem pobiera adresy ip z różnych klas, czasem 78.*, czasem inne, jednak nic to nie zmienia, przy ustawieniach automatycznych pobiera teoretycznie dobre DNS-y aero. Występuje problem z rozłączaniem. Częstotliwość rozłączania wzrosła i czasem dzieje się to dosyć intensywnie. Próbowałem łączyć się też poprzez aplikację play, z modem bezpośrednio wpiętym do komputera (nadal podłączonym do anteny). Testowałem też połączanie na drugim modemie E3131, w którym były wprowadzane zmiany poprzez tni, związane z częstotliwością, oraz posiadającym kartę aero wymienianą na jesieni tego roku. Zrobiłem też badania terenowe i wychodzi na to, że aero działa poprawnie ale dopiero niemalże pod samym nadajnikiem. Próbowałem wkładać także kartę plusa do modemu i wtedy miałem sygnał 99%, ale podobnie jak w przypadku aero poza połączeniem i otrzymaniem adresu ip nie dało się korzystać z internetu (przy czym nadajnik plusa jest na tym samym maszcie co aero - przynajmniej wg mapy btsów na stronie btsearch). Nie wiem za bardzo co w tej sytuacji mogę jeszcze zmienić bądź poprawić by całość znów zaczęła działać. Może coś przeoczyłem? Istnieje jakaś możliwość zgłoszenia problemów technicznych do aero czy mają klientów gdzieś?