Router TL-MR3420 i modem E173-s2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:-/ :blush: :s :dodgy: :exclamation: :heart: :huh: :idea: :sleepy: :@ :angel: :) ;) :cool: :D :P :rolleyes: :shy: :(
Wyświetl więcej emotikon

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Jeśli chcesz załączyć plik, uzupełnij poniższe pola.

Rozwiń widok Przegląd tematu: Router TL-MR3420 i modem E173-s2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

Odp: Router TL-MR3420 i modem E173-s2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

autor: pawelarc » 9 lut 13, 20:22

connection mode: manually
max idle time:0 (słownie zero)

oznacza to, że do czasu, gdy damy disconnect, będzie wznawiał samoczynnie!!!

oczywiście na gargoyle wznawia troszkę szybciej ale m.in. traci się gwarancję. . .

co kto lubi, i tu i tam wznawia bez problemu!

pzdr
pawelarc

wysłane z mojego GT-P1000 za pomocą Tapatalk 2

RE: Router TL-MR3420 i modem E173-s2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

autor: aero2owicz » 7 lut 13, 23:08

Dj_em pisze: Ja się przyłączam do prośby kolegi i gdyby ktoś mógł nam podpowiedzieć jak wymusić w routerze brdzo szybkie łączenie kilkukrotne (bez restartu routera) to będę bardzo wdzięczny bo już nie mam siły z tym czasem, no i ciągle mam problem z połączeniem do aero :( Mimo powyższych operacji które radzili koledzy powyżej :(
podałem link w swoim wpisie, chodzi o http://eko.one.pl/?p=openwrt-mr3420 , przy czym ja nie sprawdzałem, czy to działa.

RE: Router TL-MR3420 i modem E173-s2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

autor: Dj_em » 7 lut 13, 19:51

aero2owicz pisze: Do zainteresowanych:
Wydaje mi się, że znalazłem rozwiązanie problemu, o którym pisałem powyżej na http://eko.one.pl/?p=openwrt-mr3420 - wiąże to się jednak z ryzykiem uszkodzenia ruterka, jeśli pójdzie coś nie tak przy instalacji.
W innym wątku, nie mogę go teraz odnaleźć, znalazłem info, że można ustawić opcję, żeby ruter próbował łączyć się N razy oraz nie czekał domyślne 15 sekund na ponowne zestawienie połączenia ale np. 1 sekundę.
Ja się przyłączam do prośby kolegi i gdyby ktoś mógł nam podpowiedzieć jak wymusić w routerze brdzo szybkie łączenie kilkukrotne (bez restartu routera) to będę bardzo wdzięczny bo już nie mam siły z tym czasem, no i ciągle mam problem z połączeniem do aero :( Mimo powyższych operacji które radzili koledzy powyżej :(

RE: Router TL-MR3420 i modem E173-s2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

autor: mihhoo » 23 gru 12, 9:51

Śmiga pięknie, bez czkawki. Zmiana firmware w modemie przyniosła oczekiwany efekt, dziękuje.
Pozdrawiam i życzę zdrowych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia


Mam jeszcze pytanie jak zrobić by router szybko/bezzwłocznie nawiązywał połączenie.
Nie zmienić ustawień w sekcji "Connection Mode", proszę o wskazówki jak poradzić sobie z tym problemem.

Obrazek

RE: Router TL-MR3420 i modem E173-s2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

autor: grzech1991 » 20 gru 12, 14:18

Firmware jak najbardziej nic nie zmieni. Wymuszenie 900MHz zablokuje korzystanie z orange.

RE: Router TL-MR3420 i modem E173-s2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

autor: mihhoo » 19 gru 12, 23:45

Dzięki za odpowiedz, nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie: czy jak zmienię firmware według opisu to czy będę mógł korzystać z internetu na kartę ORANGE?? Czy juz ten modem będzie działał tylko w pasmie 900??

RE: Router TL-MR3420 i modem E173-s2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

autor: aero2owicz » 19 gru 12, 21:30

aero2owicz pisze: Router, który ja mam, jest (wg mnie) trochę niedopracowany pod tym względem i zdaje się po kilku (3 może 5, trudno mi dokładnie powiedzieć) niepowodzeniach w połączeniu restartuje modem, a to niestety trwa. Po restarcie znowu może się nie udać połączyć (błąd jak powyżej), znowu restart i znowu, i znowu - a czas leci. Niestety, w swoim TL-MR3220 nie zauważyłem opcji, np.: "próbuj 30 razy, a dopiero się zrestartuj", a coś takiego (znowu wg mnie) by się przydało. Być może tak samo jest dla TL-MR3420??
Do zainteresowanych:
Wydaje mi się, że znalazłem rozwiązanie problemu, o którym pisałem powyżej na http://eko.one.pl/?p=openwrt-mr3420 - wiąże to się jednak z ryzykiem uszkodzenia ruterka, jeśli pójdzie coś nie tak przy instalacji.
W innym wątku, nie mogę go teraz odnaleźć, znalazłem info, że można ustawić opcję, żeby ruter próbował łączyć się N razy oraz nie czekał domyślne 15 sekund na ponowne zestawienie połączenia ale np. 1 sekundę.

RE: Router TL-MR3420 i modem E173-s2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

autor: grzech1991 » 19 gru 12, 12:49

http://forum.jdtech.pl/showthread.php?tid=1336

Na tej konfiguracji co Ty masz działa bez problemu, z tym, że ja jeszcze w routerze mam najnowsze FW.

RE: Router TL-MR3420 i modem E173-u2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

autor: mihhoo » 19 gru 12, 0:07

Witam, posiadam Router TL-MR3420 i modem E173-u2 z Playa, sprzęt ładnie nawiązuje mi połączenie, ładnie otwiera strony, ale jak przez parę minut nie korzystam z internetu ( niebieska dioda na modemie robi się ciemniejsza/granatowa ) to juz nie chce mi otwierać stron ( dioda nie jaśnieje, jest cały czas granatowa a nie niebieska jak zaraz po nawiązaniu połączenia), wpisywanie nowego adresu www w przeglądarce, zmiana przeglądarki tez nic nie daje. Co mogę zrobić by chodziło mi to dobrze.

RE: Router TL-MR3420 i modem E173-s2, problemy z ponownym połączeniem do AERO2

autor: aero2owicz » 29 lis 12, 21:59

Dj_em pisze: Mam od 2 tygodni cały zestawik do AERO2, czyli Router TL-MR3420 i modem E173-s2. Mam do routera podpięte dwa komputery przez kable i router świetnie rozdziela sygnał.
Ja też mam E173-s2, a router TL-MR3220
Dj_em pisze: Przy zalogowaniu się modemu do sieci aero2 internet śmiga bez problemów, jednak po godzinie, czyli jak następuje zerwanie połączenia czasami trzeba czekać nawet ponad pół godziny na ponowne połączenie :(
U mnie czasami ponowne połączenie zajmuje 40 sekund, a czasami (szczególnie wieczorem) i kilka minut. Ale to (wg mnie) w pewnym sensie wina routera.

Jak podłączam się za pomocą "Mobile Partner", to zdarza się, iż dostaję komunikat "Połączenie zostało zakończone przez komputer zdalny zanim można było je ukończyć". Jak go dostanę, to pyk drugi raz, potem 3, 4 itd. aż do skutku, tj. aż w końcu się połączę. I tak w ciągu góra 10 - 15 sekund uda mi się kilka razy kliknąć ponawianie połączenia i "wstrzelić" w dobry czas, tzn. połączyć.
Pytanie, dlaczego czasami nie udaje się połączyć z błędem jak powyżej: przeciążenie sieci, brak wolnych IP? Może ktoś z Was dzwonił na infolinię Aero2 i zna odpowiedź?

Router, który ja mam, jest (wg mnie) trochę niedopracowany pod tym względem i zdaje się po kilku (3 może 5, trudno mi dokładnie powiedzieć) niepowodzeniach w połączeniu restartuje modem, a to niestety trwa. Po restarcie znowu może się nie udać połączyć (błąd jak powyżej), znowu restart i znowu, i znowu - a czas leci. Niestety, w swoim TL-MR3220 nie zauważyłem opcji, np.: "próbuj 30 razy, a dopiero się zrestartuj", a coś takiego (znowu wg mnie) by się przydało. Być może tak samo jest dla TL-MR3420??

Natomiast jak już się połączę, to do rozłączenia (przez godzinę) aero2 działa bardzo stabilnie, tu speedtest sprzed kilku minut:
http://www.speedtest.net/result/2340363483.png

Na górę