Posiadam zestaw:
- modem huawei E3131 z play bez żadnych zmian robionych w tni
- antena ATK-10
- router TL-MR3420
- kartę sim wydaną po ostatnich zmianach
Do początku grudnia wszystko było ok, dało się bez problemu korzystać z internetu, nic nie rozłączało, działały nawet rozmowy wideo w skype. Nagle wszystko siadło. Przy czym sytuacja jest o tyle dziwna, że nadal moc sygnału utrzymuje się na poziomie ~40%. Początkowo myślałem, że chodzi o problem z nową pulą adresów i DNS-ami, ponieważ przeglądarka wyrzucała błąd ERR_NAME_NOT_RESOLVED. Jednak ustawianie DNS-ów googla czy też opendns nie pomaga (zarówno w systemie jak i w routerze). W linii poleceń nslookup nic nie potrafi znaleźć, pingi nie idą na żadne adresy IP. Dioda na modemie ma kolor niebieski, ciągle się świecący. Sam modem pobiera adresy ip z różnych klas, czasem 78.*, czasem inne, jednak nic to nie zmienia, przy ustawieniach automatycznych pobiera teoretycznie dobre DNS-y aero. Występuje problem z rozłączaniem. Częstotliwość rozłączania wzrosła i czasem dzieje się to dosyć intensywnie. Próbowałem łączyć się też poprzez aplikację play, z modem bezpośrednio wpiętym do komputera (nadal podłączonym do anteny). Testowałem też połączanie na drugim modemie E3131, w którym były wprowadzane zmiany poprzez tni, związane z częstotliwością, oraz posiadającym kartę aero wymienianą na jesieni tego roku. Zrobiłem też badania terenowe i wychodzi na to, że aero działa poprawnie ale dopiero niemalże pod samym nadajnikiem. Próbowałem wkładać także kartę plusa do modemu i wtedy miałem sygnał 99%, ale podobnie jak w przypadku aero poza połączeniem i otrzymaniem adresu ip nie dało się korzystać z internetu (przy czym nadajnik plusa jest na tym samym maszcie co aero - przynajmniej wg mapy btsów na stronie btsearch). Nie wiem za bardzo co w tej sytuacji mogę jeszcze zmienić bądź poprawić by całość znów zaczęła działać. Może coś przeoczyłem? Istnieje jakaś możliwość zgłoszenia problemów technicznych do aero czy mają klientów gdzieś?