rozłączanie czasem co 5 minut. o co chodzi?

Wszystko na temat sieci Aero2 i usługi bezpłatnego dostępu do internetu BDI. Zasięg, wiadomości, problemy, informacje techniczne, różne pytania. Jak działa BDI, do kiedy będzie działał bezpłatny internet, jak uzyskać kartę, konfiguracja, opinie, testy, problemy techniczne.
aero2owicz
Często tu zagląda
Posty: 54
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

rozłączanie czasem co 5 minut. o co chodzi?

Post autor: aero2owicz »

witam,

Czy też macie tak, że czasami aero2 rozłącza się tak jak powinno, czyli co regulaminowe 60 minut, ale czasami zdarza się, że ca 5 minut i rozłączenie, i tak kilka razy pod rząd?

Ja miałem tak właśnie dzisiaj w okolicach południa, połączenie 3-7 minut i rozłączenie, potem bez problemu router znowu zestawiał ponownie połączenie i znowu po kilka minutach rozłączenie i tak w kółko. Trwało to ze 2 godziny. Teraz jest ok, ale coś podobnego zdarzyło się też kilka dni temu, nie pomagał restart routera ani całkowite wyłączenie całego zestawu.

Konfiguracja (jeśli ma znaczenie): aero2 + huawei e173 + tp-link 3220.

Podejrzewam, że to jakieś problemy po stronie aero2, bo teraz jest ok, ale jeśli ktoś ma jakiś pomysł co można poprawić u mnie, to proszę o info.
grzech1991
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: 05 mar 2012, 12:52
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: grzech1991 »

Ja tak mam bardzo często i jest to huawei e173-u2 + tp-link mr3420. Jest to wina zbyt słabego sygnału, poniżej 19% - nie da się połączyć.
Obrazek Obrazek
centotrentotto
Początkujący forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2012, 22:35
Lokalizacja: Zabki
Kontakt:

Post autor: centotrentotto »

Też mam z tym problem, choć poziom sygnału jest bliski 100%, gdyż w promieniu 1,5 km mam 2 stacje bazowe Aero2. Korzystam z modemu Huawei 173-u2. W nim dodatkowo jest slot na kartę MicroSD, z której korzystam jako dodatkowy dysk. Gdy zrywa połączenie, to jednocześnie odłącza się ten dysk. Początkowo myślałem, że to wina portu USB, ale inne urządzenia działają dobrze. Sam modem także, gdy jest w nim karta SIM od Play.
Co ciekawe przez 2 miesiące było wszystko w porządku.
Nolan
Często tu zagląda
Posty: 184
Rejestracja: 26 lut 2012, 17:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Nolan »

To jednak jest najprawdopodobniej wina USB, a konkretnie za małej wydajności prądowej. Modem ma spore wymagania, dlatego inne urządzenia mogą chodzić normalnie. Sprawdź w innych portach a najlepiej na innym kompie.
centotrentotto
Początkujący forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2012, 22:35
Lokalizacja: Zabki
Kontakt:

Post autor: centotrentotto »

No ale dlaczego wystarczy wymienić kartę SIM w modemie, by to zjawisko zniknęło?
Nolan
Często tu zagląda
Posty: 184
Rejestracja: 26 lut 2012, 17:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Nolan »

O karcie Play mi umknęło. Ale nadal bym się doszukiwał problemów z zasilaniem. Bo wywala Ci cały modem, skoro znika z systemu czytnik microSD. Może Play chodzi na innej częstotliwości i nadajnik w modemie ma mniejsze zapotrzebowanie?
Awatar użytkownika
greg79
Często tu zagląda
Posty: 206
Rejestracja: 09 lis 2012, 08:51
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: greg79 »

aero2owicz pisze: witam,

Czy też macie tak, że czasami aero2 rozłącza się tak jak powinno, czyli co regulaminowe 60 minut, ale czasami zdarza się, że ca 5 minut i rozłączenie, i tak kilka razy pod rząd?

Ja miałem tak właśnie dzisiaj w okolicach południa, połączenie 3-7 minut i rozłączenie, potem bez problemu router znowu zestawiał ponownie połączenie i znowu po kilka minutach rozłączenie i tak w kółko. Trwało to ze 2 godziny. Teraz jest ok, ale coś podobnego zdarzyło się też kilka dni temu, nie pomagał restart routera ani całkowite wyłączenie całego zestawu.

Konfiguracja (jeśli ma znaczenie): aero2 + huawei e173 + tp-link 3220.

Podejrzewam, że to jakieś problemy po stronie aero2, bo teraz jest ok, ale jeśli ktoś ma jakiś pomysł co można poprawić u mnie, to proszę o info.
Witam. Na ikonie "Mój komputer" (jeśli używasz systemu Windowsa XP) prawym przyciskiem myszy otwórz "Właściwości". Przejdź do zakładki "Sprzęt" a następnie wybierz "Menadżer urządzeń". Z rozwijanej listy urządzeń wybierz "Kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej" a następnie znajdź w liście "Główny koncentrator USB" swój modem gsm. System windows pokaże ci zużycie prądu przez modem w mA. Typowo USB winno dawać 500 mA. Jeśli wyłącza ci urządzenie znaczy że twój modem gsm przekracza dopuszczalne obciążenie portu.

Jeśli modem podłączasz przez kabel USB musi on być gruby - izolacja na kablu. Wtedy ma się pewność że kabel ma wszystkie żyły. Gdy przewód USB jest cienki często żyły zasilania są tak cienkie że urządzenia pobierające dużo prądu nie działają choć ich kontrolki pokazują że napięcie dochodzi.

Poza grubym kablem warto dać kabel z dodatkowym zasilaniem z 2 portu USB. Wtedy masz pewność że urządzenie ma zapas mocy. Nie trzeba zmieniać płyty głównej czy zasilacza.

Powodzenia.
centotrentotto
Początkujący forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2012, 22:35
Lokalizacja: Zabki
Kontakt:

Post autor: centotrentotto »

greg79 pisze: Jeśli modem podłączasz przez kabel USB musi on być gruby - izolacja na kablu. Wtedy ma się pewność że kabel ma wszystkie żyły. Gdy przewód USB jest cienki często żyły zasilania są tak cienkie że urządzenia pobierające dużo prądu nie działają choć ich kontrolki pokazują że napięcie dochodzi.

Poza grubym kablem warto dać kabel z dodatkowym zasilaniem z 2 portu USB. Wtedy masz pewność że urządzenie ma zapas mocy. Nie trzeba zmieniać płyty głównej czy zasilacza.
Modem jest podpinany bezpośrednio do USB.
Czy wystarczy podłączyć modem do pasywnego huba USB, który zostanie połączony z komputerem kablem z dodatkowym zasilaniem z drugiego portu, czy też lepiej wyposażyć się w aktywny z zasilaczem?
kajzerka
Początkujący forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2012, 15:48
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: kajzerka »

To nie wina zasilania, bo ja mam od pewnego czasu identycznie. Z modemu korzystam od 1,5 roku, rok na karcie Play, od pół roku na Aero. A problemy się zaczęły jakiś miesiąc temu raptem. Dokładnie to samo mi się dzieje. Rozłącza mi się net, przestaje na chwilę czytać modem, po chwili "znajduje sprzęt" i podłącza się podobnie. Czsem muszę wyjąć i włożyć modem ponownie żeby połączyć. Modem mam też huawei e173-u2, bezpośrednio połączony do usb.
bbbb
Początkujący forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 21 lip 2012, 12:56
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: bbbb »

No to jest nas więcej. Nadajnik mam 180 metrów ode mnie i modem jest wetknięty w USB, a i tak szarpie połączenie, a właściwie "gubi" cały modem i co kilka min od nowa instaluje sterowniki i łączy się. Dziwne jest to, że mimo, iż jestem prawie pod nadajnikiem to ikonka w Tray'u pokazuje ledwo"2 kostki" i "Siła sygnału" dostateczna". Czasami chodzi jak książka pisze, a czasami potrafi wyłączać mi modem co kilka minut. Modem e173-u2. Co ciekawe na Play'u nie ma żadnych problemów. Takie harce mam od ok. miesiąca. Ale jeżeli jest nas więcej, którym dziwnym zbiegiem okoliczności, cuda dzieją się od ok. miesiąca to moim zdaniem ewidentnie wina leży po stronie Aero, bo jakoś nie wierzę, że wszystkim nagle popsuły się porty USB, albo modemy. Wg. mnie nasz kochany dostawca netu leci po prostu w bambuko, bo zapewne nie przewidział takiej popularności i teraz poprzez zniechęcenie usiłuje pozbyć się klientów.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2012, 23:30 przez bbbb, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post