Wolniejsze działanie wieczorami

Wszystko na temat sieci Aero2 i usługi bezpłatnego dostępu do internetu BDI. Zasięg, wiadomości, problemy, informacje techniczne, różne pytania. Jak działa BDI, do kiedy będzie działał bezpłatny internet, jak uzyskać kartę, konfiguracja, opinie, testy, problemy techniczne.
grzechu1999
Początkujący forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 06 gru 2011, 12:39
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: grzechu1999 »

gandi21 pisze: Proszę użytkowników o potwierdzenie gubienia pakietów.
Potwierdzam. Wystarczy wtedy sie rozlaczyc i znow polaczyc i problem znika bo ip sie zmienia. Od dzis to zauwazylem.

EDIT. Zrobilem sobie taki tescik przed chwila, rozlaczalem sie i polaczalem i sprawdzalem ping, na pewnych numerach ip gupi pakiety i strasznie muli.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 20:48 przez grzechu1999, łącznie zmieniany 1 raz.
mateo704
Często tu zagląda
Posty: 34
Rejestracja: 03 paź 2011, 14:15
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: mateo704 »

Potwierdzam gubienie pakietów zdarza się, pingi skaczą od 50- 500ms lecz wg. mnie to przypadek i nie wiązałbym tego z innym numerem IP a raczej przeciążeniem sieci. U mnie po jakimś czasie również sytuacja się poprawiła
gandi21
Początkujący forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:22
Lokalizacja: Aero
Kontakt:

Post autor: gandi21 »

Spróbuj sprawdzić u siebie - wpisz sobie ping -t www.onet.pl i obserwuj ping. Jak trafiłeś na "wadliwe ip" to będą w równych odstępach czasu co 5-6 sekund gubione pingi, net będzie mulił. Jak trafisz w dobry to nie zgubi ani jednego, wystarczy przetestować przez jakieś pół minuty.
Nie jest to związane z obciążeniem sieci, jeżeli ktoś jeszcze to potwierdzi to wg mnie jest to globalna awaria lub nieprawidłowa
konfiguracja po stronie operatora.

78.30.108.81 - bad
78.30.108.204 - bad
78.30.108.229 - bad
78.30.108.236 - bad
78.30.109.39 - bad
78.30.109.134 - bad
78.30.109.195 - bad
78.30.110.6 -bad
-------------------------------
78.30.120.232 - ok
78.30.121.67 - ok
78.30.121.107 -ok
78.30.122.40 - ok
78.30.122.74 - ok
78.30.122.75 - ok
78.30.123.17 - ok
78.30.123.169 - ok
78.30.123.208 - ok

Jakaś prawidłowość w tym jest - problem dotyczy puli 78.30.108.0 - 78.30.111.255.
Później sprawdzę czy adresy z tej puli są routowalne, czy też są już za NATem 1:wiele.

Fajnie by było gdyby ktoś kto ma modem kategorii 10 zgłosił to do aero i napisał, że problem występuje tylko w tej puli adresów.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2011, 18:58 przez gandi21, łącznie zmieniany 1 raz.
grzechu1999
Początkujący forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 06 gru 2011, 12:39
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: grzechu1999 »

Obrazek

A wiec sie zgadza, problem wystepuje na nowej puli adresow.
jakubd
Stały bywalec
Posty: 490
Rejestracja: 08 lip 2011, 17:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: jakubd »

A to ci ciekawa informacja. Popsuli coś w routingu... robi się ciekawiej coraz.
PS: wrzucajcie źródła informacji :)
Ostatnio zmieniony 21 lut 2014, 22:18 przez spinecki, łącznie zmieniany 1 raz.
vistamaster
Często tu zagląda
Posty: 65
Rejestracja: 29 paź 2011, 10:21
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: vistamaster »

Nie chcę nikogo bronić, ale z punktu widzenia administrowania taką usługą jak dostęp komórkowy szerokopasmowy w najnowszej technologii, jak wszystko w technologii informatycznej wymaga dotarcia i testów, i rzadko zdarza się, aby coś od razu działało idealnie.

W idealnym świecie użytkownik wykrywa niepoprawne działanie usługi, administrator dostaje informację od użytkownika, że taki problem istnieje i stara się go wyeliminować w najkrótszym możliwym czasie. Użytkownik i administrator na bieżąco mają informacje na jakim etapie jest usuwanie usterki.

W nieidealnym świecie "masa testowa" użytkowników czeka cierpliwie, aż problem zostanie usunięty przez administratora i często nawet się nie dowiaduje, że problem został usunięty, ale odkrywa to przypadkowo pewnego dnia.
jakubd
Stały bywalec
Posty: 490
Rejestracja: 08 lip 2011, 17:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: jakubd »

Zaraz zaraz, mylisz chyba pojęcia. My nie jesteśmy masą testową, my jesteśmy użytkownikami regularnymi i oczekujemy (obojętne, czy za darmo czy płatnej) sprawnie działającej usługi.
I routing na tym poziomie jest wynalazkiem z lat 70tych - na prawdę nie ma problemu, żeby pulom IP zapewnić prawidłowe działanie.
Takie problemy świadczą jedynie o podejściu firmy i jakości świadczonych usług - także komercyjnych.
gandi21
Początkujący forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:22
Lokalizacja: Aero
Kontakt:

Post autor: gandi21 »

Kolego @vistamaster pracowałem w sporej firmie i dobrze wiem jak powinno wyglądać "wdrażanie" każdej zmiany w sieci. Całość powinna być na początku dobrze przemyślana i zaplanowana, następnie wdrożona w małym fragmencie sieci, przez kilka dni testowana i dopiero jak wszystko jest ok to zmianę wprowadza się globalnie. A koledzy z aero polecieli trochę na cepa, bez przygotowania i w dodatku pod koniec tygodnia...Dopiero ktoś się za to weźmie jutro o ile o tym wiedzą.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 19:44 przez gandi21, łącznie zmieniany 1 raz.
Heisenberg
Początkujący forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:06
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Heisenberg »

Problem trwa już od dłuższego czasu, więc wątpię żeby ktoś nagle wstał z fotela i zaczął to naprawiać.
gandi21
Początkujący forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:22
Lokalizacja: Aero
Kontakt:

Post autor: gandi21 »

Bo pewnie nikt im nie zgłosił, stąd moja prośba do osób z modemem kat 10 aby napisali do nich. Mnie z e169 oleją... Im więcej osób wyśle tym lepiej. Prośba do @jakubd aby nagłośnił sprawę na swoim blogu to może coś się ruszy.

1. Wypełnić formularz http://aero2.pl/docs/Zgloszenie_usterki_aero2_v09092011.doc
2. Wysłać na bok@aero2.pl
Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 15:38 przez gandi21, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post