Problem z re-połączeniem

Wszystko na temat sieci Aero2 i usługi bezpłatnego dostępu do internetu BDI. Zasięg, wiadomości, problemy, informacje techniczne, różne pytania. Jak działa BDI, do kiedy będzie działał bezpłatny internet, jak uzyskać kartę, konfiguracja, opinie, testy, problemy techniczne.
Awatar użytkownika
greg79
Często tu zagląda
Posty: 206
Rejestracja: 09 lis 2012, 08:51
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: greg79 »

aero2owicz pisze: Dzięki za inf., aczkolwiek, gdyby to był problem z "usypianiem" modemu, to zdarzałoby się to pewnie nagminnie a przynajmniej często (oszczędzanie energii), tak jak to się dzieje z kartami sieciowymi, jeśli się nie wyłączy ww opcji. A miało to miejsce kilka razy w przeciągu 2-3 dni, poza tym było i jest ok, a korzystam z aero2 ponad 3 miesiące.
Wcześniej nie zauważyłem takich objawów i ja na razie nie wystąpiły również później. Stąd podejrzewam problemy u aero2.

Niemniej jednak sprawdzę opcje, o których napisałeś. Rozumiem, że w win7 sprawdza się to podobnie? Bo korzystam z winxp, ale sam modem konfigurowałem i mam zainstalowany na win7 :) Dzięki.
Najpierw sprawdzamy czy źródłem problemu nie jest router a więc modem podłączasz bezpośrednio do komputera. Nie ma sensu z góry pisać że winne jest Aero2.
bolek2004 pisze: Mam to samo od kilku dni tyle że modem bezpośrednio wpięty do kompa e3131. Czasem przy uruchomieniu systemu nie może się połączyć automatycznie i dość często po tym jak rozłączy się po 60 minutach nie łączy się ponownie automatycznie a powinien bo tak jest ustawione w topnet info. Jedyne co pomaga to całkowite wyłączenie kompa z zasilania i ponowne uruchomienie. Pokazuje plus gsm umts, jak próbuję się ręcznie zalogować to wyskakuje błąd. Więc to jakiś większy problem z aero musi być.
Najpierw podaj swoją dokładną lokalizację - ulica oraz czy łączysz się z bloku czy domku wolnostojącego. Używam e3131 i można mieszkać 1 KM w linii prostej od nadajnika a przez materiał z jakiego jest wykonany budynek siła sygnału tak spada że czasem połączenie udaje się po kilkunastu minutach. Ja ten problem rozwiązałem przez montaż modemu na oknie a połączenie z routerem tp-linka przez przedłużacz. Ponadto jeśli wyskakuje ci błąd to napisz jaki?
bolek2004
Początkujący forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 11 sie 2012, 10:37
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: bolek2004 »

greg79 Siła sygnału nie ma tu akurat nic do rzeczy bo mieszkam w bloku ale antenę mam na zewnątrz wystawioną, non stop zasięg jest w granicach 67-77% więc to nie to. Błąd wyskakuje tylko wtedy jak się nie mogę połączyć to przechodzę do zakładki zmiany operatora w topnet info i próbuje się połączyć ręcznie na liście jest plusgsm umts i nie udaje się połączyć, pisze że nie uda się połączyć.U mnie występuje to od kilku dni, różnie raz czy 2 na dzień, nie jest to jakieś uciążliwe ale wcześniej działało bez problemu.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, 11:25 przez bolek2004, łącznie zmieniany 1 raz.
aero2owicz
Często tu zagląda
Posty: 54
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: aero2owicz »

greg79 pisze: Najpierw sprawdzamy czy źródłem problemu nie jest router a więc modem podłączasz bezpośrednio do komputera. Nie ma sensu z góry pisać że winne jest Aero2.
Niestety, nie potrafię sprawdzić, czy źródłem problemu może być router, w logach nie znalazłem żadnych błędów a nawet ostrzeżeń.
Ale robiłem taki eksperyment, podczas problemów z re-połączeniem podłączyłem modem do kompa i dostałem komunikat, że nie można się podłączyć, niestety nie pamiętam dokładnej treści. W każdym razie zrobiłem re-połączenie o ile dobrze pamiętam ze 3-4 razy i udało się połączyć. Po włożeniu modemu do routera było już wszystko w porządku.
greg79 pisze: Najpierw podaj swoją dokładną lokalizację - ulica oraz czy łączysz się z bloku czy domku wolnostojącego. Używam e3131 i można mieszkać 1 KM w linii prostej od nadajnika a przez materiał z jakiego jest wykonany budynek siła sygnału tak spada że czasem połączenie udaje się po kilkunastu minutach. Ja ten problem rozwiązałem przez montaż modemu na oknie a połączenie z routerem tp-linka przez przedłużacz. Ponadto jeśli wyskakuje ci błąd to napisz jaki?
Warszawa, ul. Hermana, blok. Router z modemem stoi cały czas w tym samym miejscu, więc materiał z jakiego jest zbudowany budynek jest niezmienny w czasie. Sygnał cały czas jest na poziomie około 70%.
bolek2004 pisze: greg79 Siła sygnału nie ma tu akurat nic do rzeczy bo mieszkam w bloku ale antenę mam na zewnątrz wystawioną, non stop zasięg jest w granicach 67-77% więc to nie to. Błąd wyskakuje tylko wtedy jak się nie mogę połączyć to przechodzę do zakładki zmiany operatora w topnet info i próbuje się połączyć ręcznie na liście jest plusgsm umts i nie udaje się połączyć, pisze że nie uda się połączyć.U mnie występuje to od kilku dni, różnie raz czy 2 na dzień, nie jest to jakieś uciążliwe ale wcześniej działało bez problemu.
jaki masz router, bo ja mam na liście Orange, Plus, Play (i chyba Erę a nie Tmobile) ale plusgsm umts nie mam.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, 19:13 przez aero2owicz, łącznie zmieniany 1 raz.
aero2owicz
Często tu zagląda
Posty: 54
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: aero2owicz »

W ramach tzw. eksperymentów zrobiłem tak, jak opisano na stronie http://jdtech.pl/2011/08/aero2-na-czym-polegaja-problemy-z-huawei-e169.html - a dokładniej typ sieci na WCDMA (preferowana) oraz w drugiej zakładce (tryb rejestracji) ustawiłem rejestrację ręczną na Plusa.
Jak na razie połączenie z aero2 z routera zestawia się sporo szybciej, niż przy poprzedniej, domyślnej konfiguracji. Czas pokaże, czy wystąpią problemy opisane w pierwszym wątku.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, 23:12 przez aero2owicz, łącznie zmieniany 1 raz.
bolek2004
Początkujący forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 11 sie 2012, 10:37
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: bolek2004 »

aero2owicz Nie mam rutera mam tylko modem e3131 z play ustawiony wg poradnika żeby tylko umts 900 wykrywał może dlatego tyle jest tylko na liście.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post